Xavier Rius, no em dona la gana.


Si heu seguit aquest matí el meu TL a Twitter sabreu que he tingut una enganxada amb el director d’eNoticies. Però ¿per què? Repassarem la història twitt a twitt, enllaç a enllaç.

Mentre feia el cafè en Santi Demajo ha advertit a twitter de la publicació d’un article de Xavier Rius on es feia una lectura -en la meva opinió- molt tendenciosa. L’article és aquest: “Per què puja la ultradreta a Europa?”. Aquí es relaciona la immigració amb la pujada de la ultradreta a Europa, oblidant que el rebuig a les polítiques d’austeritat i la desestabilització de la zona Euro en tenen també una gran part de culpa, com parlava ahir a aquest mateix blog. Tanmateix, la opinió de Xavier Rius és la que és i, naturalment, és molt respectable. Però no hi estava d’acord, simplement.

El meu primer twitt ha esta el següent

La resposta de Xavier Rius no s’ha fet esperar:

Efectivament li he fet arribar un link del diari sensacionalista alemany ‘Bild’ on es demana que s’aturi l’arribada d’immigrants del sud d’Europa, Bulgària i Rússia. A partir d’aquest punt ens hem embolicat en una conversa a 3 amb el twittaire Kiku Fradera, qui feia diferències entre emigració catalana i espanyola. Per desgràcia als ulls de la premsa alemanya no hi ha cap diferència.

No us he volgut reproduir la conversa sencera perquè realment és molt llarga, però la podeu llegir al meu TL. A partir d’aquí comença la meva sorpresa. En Xavier Rius em bloqueja i vull saber què he fet per ofendre’l. I què em contesta? Això:

La qüestió és que al seu TL s’hi poden llegir, efectivament, els motius del bloqueig. Alerta, que venen corbes.

Perfil Xavier Rius

Aquí m’he emprenyat de debò. No sóc ni un ruc, ni curt de gambals, ni gamarús, ni un brètol (¿violent? va home va!), ni un torracollons ni un imbècil. I puc demostrar tot això em base al meu currículum i experiència professional. A més ni a la meva empresa, ni a aquest blog li calen ajudes de la Generalitat, ni em cal fer la pilota a ningú, ni reivindicar-me constantment amb provocacions barates i articles de mal gust. Ah, però potser m’ha blocat per pesat! Mmmh… Potser sí, però en tot cas estava comentat una opinió vessada a twitter pel propi Xavier Rius i si no vols pols…  ja som prou grandets tots com per a fer-nos trampes al solitari ¿no?. Quan algú publicita un article a twitter poden passar 3 coses: que s’ignori, que sigui aplaudit o que sigui contestat, però Xavier Rius només busca polèmiques fàcils i portar visites al mitjà que dirigeix. Sigui pel que sigui, només vol debatre amb gent que li dona la raó.

¿Què ha fet Xavier Rius? Doncs cuinar un allioli molt carregat. Primer ha tret de context la meva resposta:

Noti’s que en cap moment he deixat de tractar-lo de vosté.

Nota aclaratòria: La paraula ‘cretí’, segons el Diccionari de l’IEC, és sinònim d’estúpid i un estúpid és algú ‘Toix en al grau‘. Toix és algú d’escassa intel·ligència. Final de la nota aclaratòriaRius ha començat a fer de Paco Marhuenda, és a dir a fer-se la víctima de l’esquerra, cosa que els hi encanta.

Superioritat moral? Complex de superioritat? ¿HOLA? ¿Està mentint, no? M’he dedicat a parlar directament amb la gent que li ha seguit el joc -4 persones, dues de les quals m’han començat a seguir a twitter després de les meves explicacions i de demostrar que Rius estava mentint d’una forma molt cutre-. No tolero que es menteixi sobre mi i encara tolero menys l’actitud infantil de ‘Papa, papa, mira què em diuen al col·legi‘ esperant un aplaudiment o uns cops a l’esquena.

Però  l’allioli de Xavier Rius no estava suficient fort d’all. Ha demostrat la seva torpesa fent un afegit a l’article que ha detonat el debat, atribuint-me twitts d’altres persones, twitts que efectivament contenien insults i que en cap cas són justificats. Sempre he evitat i condemnat l’insult gratuït. Així ho he demostrat a aquest blog i al meu twitter solidaritzant-me per igual amb els insults o atacs a Ciutadans, les CUP o la PAH o cap a altres periodistes o quan es va fer l’assalt al Parlament al 2011. La mentida de Xavier Rius per a justificar una rebequeria és aquesta:

Article Xavier Rius

El que Xavier Rius pensi de mi o que em bloquegi o no, m’importa un rave. Que es menteixi sobre mi o se’m vulgui estigmatitzar públicament m’importa molt més, ja que se m’atribueixen uns insuts que en cap cas he pronunciat. No oblidem que la capacitat  d’assenyalar i estigmatitzar que té X. Rius és molt superior a la meva per motius obvis. N’estic tip d’aquesta ‘santa espina mediàtica‘ que només sap criminalitzar a qui no pensa com ells i que és igual en formes i discurs al ‘TDT Party’ madrileny, només canvia la bandera. Per sort aquesta santa espina mediàtica de tant assenyalar, de tant estigmatitzar, de tant parlar de bonisme progressista i de tant separar entre bons (els meus) i dolents (tots els altres); han avorrit al personal que quan els veu apareixer en pantalla, vota amb el comandament a distància fent-los acabar, com Xavier Rius, a tertúlies amb audiències 0,0 o buscant protagonisme ja sigui a través d’artícles on la realitat no hi és convidada, ja sigui dient-la de l’alçada d’un campanar.

6 thoughts on “Xavier Rius, no em dona la gana.

  1. Xavier Rius està encantat amb la ultradreta ja que publica absolutament totes les notes de premsa de PxC, de forma acrítica, i aquest partit li dona moltes visites i comentaris, gràcies a les quals ell pot posar la propaganda més cara.
    Ell encantat d’atiar el foc i de donar bombo i plataret a qualsevol anècdota irrellevant protagonitzat per algú de religió musulmana o d’origen migrat

  2. I el q Rius no sap es que a França la ultradreta avança precisament pq és l’únic lloc on l’esquerra està acomplexada i li fa por plantar-li cara.
    Per que no es fixa en com a Anglaterra unie Againts Fascism ha aconseguit que el BNP perdi el 95% de la seva represnetació? O com a Alemanya BlockDresde ha aconseguit que el NPD perdi tota la seva representació?

  3. No conec a en Xavier Rius personalment, el vaig seguir una temporada i el vaig deixar de seguir. Em sembla un personatge polèmic i polemista, però que no és massa audaç ni té massa cintura. Jo no em preocuparia gens perquè em bloquegés, no aporta res definitiu.

    1. Hola Òscar. Xavier Rius és algú que no aporta res, ni ell ni el seu mitjà, més enllà de polèmiques buides i una fatxenderia que fa riure. Quan em parlen de ‘crisi del periodisme’ hauriem d’assanyalar a gent com aquesta o els membres del TDT Party, francament.

Deixa un comentari

