Spots electorals: SI, CUP i altres (4/4)


Solidaritat Catalana: Garantia de repetició

Observacions: No és un mal spot, va a buscar al votant independentista sense més preocupacions. És clar i concís, però es troba a faltar una mica més de contingut.

Pot passar a la història com el partit amb presència més breu al Parlament des de 1980, però no se’ls hi pot acusar de no intentar amb totes les forces mantenint-se. L’spot de campanya no ajuda pas. És massa limitat, massa concret en un únic tema: la independència, on tots els altres partits (CiU, ERC i sobretot les CUP) els hi poden prendre vots. No ajuda a la causa de repetir els 4 escons, un spot tan obert, tan genèric i amb un missatge tan forçat com prometre la independència el 2014.

Una llàstima, però, com sempre he afirmat, un mal spot i una mala campanya poden arruïnar unes expectatives electorals. Solidaritat Catalana por tenir aquesta mala sort, perquè hem vist com a l’inici de la campanya repetia els 4 escons i ara per ara, cap enquesta els hi dona ni tan sols 1. ¿Tindrà alguna cosa a veure la campanya?

 

CUP-Alternativa d’Esquerres: Tinc un telèfon mòbil i el micro de l’ordinador. ¡Fem un spot!

  • Web www.unitatpopular.cat
  • Lema “Ho volem tot!”
  • Lema 2.0 #hovolemtot
  • Té seguiment a Facebook, Twitter i YouTube

Observacions: L’amateurisme em té el cor robat. Les CUP fan un spot electoral sense cap intenció d’arribar en lloc, és cutre i poc treballat.

No se si aquest spot arribarà a algú. Un vídeo, ni que sigui per a posar-lo a youtube, de 2 minuts de duració són una tortura. Mal construït, mal fet, mal locutat… No em serveix. Si es vol fer una cosa amateur, o s’és un gran director o surt un xurro. A les CUP-AE els hi ha sortit un spot molt dolent, que curiosament coincideix en la música amb el d’ERC. Tot i així, fer un spot interessant no depèn dels diners que s’inverteixi, sino de les ganes

Però la campanya de les CUP-AE queda compensada pels cartells, amb una imatge molt més treballada, fresca i jove. No cal que insisteixi en que la visibilitat al carrer de les CUP en aquesta campanya, està sent molt més gran que la de partits amb representació com Solidaritat Catalana. Suposo i vull creure, que les CUP han apostat tot a la visibilitat al carrer, en lloc de perdre minuts a televisió.

 

Pirates de Catalunya: Què guais són els Pirates, no?

  • Web www.pirata.cat
  • Lema: “Dret a decidir-ho tot”
  • Lema 2.0 #DretaDecidirhoTOT
  • Té seguiment a Twitter, Google+ i Facebook

Observacions: L’spot és, comunicativament, impecable… però de nou l’amateurisme de creure que amb un micròfon d’ordinador serveix per a fer una locució transporta el video al ‘pelotón de los torpes’. De res serveix fer un vídeo tan visual, si després el so tritura la bona imatge.

El Partit Pirata segueix sent una de les meves esperances polítiques. Quan miro als pirates suecs o alemanys, veig un partit on hi podria tenir cabuda molta gent (potser fins i tot jo!). Però els Pirates de Catalunya no se on són, ni quin és el seu argumentari. No se fins a quin punt l’spot és pura publicitat enganyosa. M’explico. Presentar un partit com un ‘partit a la carta’ com qui es compra una bicicleta, un ordinador o un cotxe em sembla poc seriós. Llavors ¿quants partits pirata ‘a la carta’ es presenten? ¿Molts o només un?

La ingenuïtat no pot tenir cabuda a un spot polític per moltes bones intencions que es tinguin i que no les nego. Però, o bé el missatge es focalitza i es centra, o el Partit Pirata tornarà a treure un resultat irrellevant.

UPyD: “¡Hola! Soy Rosa Díez y hemos venido a asustarte”

Observacions: Si el que ‘ens uneix’ és un DNI, apaga i vamonos. La demagògia d’UPyD quan es tracta de Catalunya no em deixa de sorprendre.

UPyD és un fet polític i comunicatiu que mereix un llibre sencer. Es tracta d’un partit que neix per a defensar la unitat d’Espanya i intentar ser una tercera via entre PP, PSOE i a la dreta en competència amb IU. Com hem vist a diverses convocatòries electorals, UPyD recull molts vots allà on la unitat d’Espanya està més que garantida (Madrid, Castella, Cantàbria…), però uns resultats pírrics a Euskadi i Catalunya.

En aquesta tessitura hem de comprendre aquest spot electoral, perquè crec que és la única en que es pot comprendre un spot tan negatiu i tan ‘del no’. És l’spot que s’enduu el premi al ‘mal rollo’. UPyD es presenta com un partit del ‘No, perquè no ens dona la gana’, amb un DNI a la mà com a màxim símbol d’allò que ens uneix als espanyols. La meva reflexió, doncs, és que si això és el que ‘ens uneix’, apaga y vámonos. Als membres de l’spot (entre el que trobem l’home de les 1000 jaquetes, Albert Boadella) els col·loca en entorns irreconeixibles, mal il·luminats, plens d’ombres i amb pitjor so. I aquí l’amateurisme de les CUP o Pirates deixa pas a un cutre-lux terrorífic que és el mal son de qualsevol analista de comunicació televisiva.

Tot i que Ciutadans i UPyD estan a la mateixa òrbita nacionalista, Rosa Diez faria molt bé de començar a mirar què fa Ciutadans per a captar, amb un missatge positiu, al seu electorat potencial.

3 thoughts on “Spots electorals: SI, CUP i altres (4/4)

    1. Moltes gràcies per la rectificació. Aquesta tarda publicaré l’anàlisi d’aquest spot. He de dir que vaig demanar via twitter a premsa de les CUP i a CUP Nacional fins a 4 vegades que m’envièssin l’spot electoral a youtube sense aconseguir-ho.

      Gràcies!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s