Spots electorals: ICV i C’s (3/4)


ICV-EUiA: Minimalisme refrescant

  • Web http://www.joanherrera.cat/
  • Lema “I tant si podem!”
  • Lema 2.0 #itantsipodem
  • Té seguiment a Facebook, Twitter, Flickr i YouTube

Observacions: La campanya no té res de nou respecte a la de les municipals o generals, és una simple continuació. Però lluny del punt ‘optimista’ de la campanya del 2010, o épic de les municipals, aquest cop és sobri, sense excesos i, per fi, Joan Herrera és comunicatiu.

ICV-EUiA s’ha llençat a la piscina. Vistos els spots electorals, és el més arriscat i, per tant, crec que és el millor spot. Així com creia a les generals del 2011 que el millor spot electoral va ser el del PP  , aquest cop l’spot d’ICV-EUiA és el millor amb diferència. Primer perquè s’ha aconseguir quelcom que semblava molt difícil. Joan Herrera, en la meva opinió, sempre ha tingut un gran dèficit per a transmetre, però aquest cop connecta amb un discurs senzill i directe , sense barroquismes, amb el ciutadà. Començar un spot amb ‘Us diré en què crec…’ no és habitual i és, per tant, arriscat. Segon, precisament per la falta d’elements èpics i el seu ‘minimalisme’ que et fa concentrar en el discurs i no pas en les banderes, com a l’spot de CiU, o en la por com el PP. És molt arriscat fer un spot ideològic i no fer-lo bascular sobre una ‘excúsa’, ja sigui la por, la nació o una cançó com hem vist fins ara.

Però compte. Potser l’excés d’escenografia (lluny de l’estètica Rifenstalh de l’spot de CiU) o dels discursos lleugerament sensibles d’ERC, pot desconnectar a l’espectador. Està per veure si aquest risc té el seu efecte. El que sí tinc molt clar és que Herrera ha condensat en 30″ un argumentari impecable dirigit a un votant d’esquerres i també sobiranista. Sense dubtes, és una campanya molt bona.

Ciutadans: ¿Estic veient una tertúlia d’Intereconomia?

Observacions: M’he quedat un tant sorprès amb Ciutadans i no positivament. No entenc com un partit que s’ha passat dues legislatures explicant el seu rebuig a les banderes, apareix ara amb l’himne nacional de fons. Potser perquè el ‘nacionalisme’ sempre és el catala. Per cert ¿quan s’acabarà el canvi de jaquetes d’Albert Boadella?

Deixant de banda el repelús que em provoca la tropa de tertulians d’Intereconomia i vomitadors de dogmes a El Mundo que apareix en aquest spot, i el fet que no hi ha una sola dona, la campanya de Ciutadans és una immensa decepció. Lluny queda la de 2010, el seu ‘Rebelate’ i un missatge en positiu (amb el que es pot estar a favor o en contra). Aquest cop la campanya de Ciutadans va a la síntesi nacionalista, explotant al màxim la confrontació Catalunya-Espanya.

Aquest spot es limita a fer el mateix que Ciutadans ha criticat milers de vegades: usar amb finalitat partidista uns símbols nacionals. L’spot és sense dubtes el pitjor de tots i és una autèntica pena, de Ciutadans n’esperava molt més.

A la propera entrega: Solidaritat, CUP i altres partits.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s