M’empenyo en ser optimista


El desànim és general. El govern en només 6 mesos sembla haver arruinat qualsevol esperança de sortir de la crisi sense la temuda intervenció. Com he anat narrant des d’aquest blog els esdeveniments, la improvisació, l’electoralisme i una notable prepotència han conduit a l’Estat a la porta de la intervenció que, ara sí, sembla immediata. El desànim mana. Una mescla de nervis, por i el que hi ha més enllà de la indignació s’apodera dels ciutadans. Està de moda el fatalisme.

¿On queda l’optimisme? Sóc un optimista, però no un optimista antropològic com Zapatero o algú que s’enganya amb mentides sobre un futur prometedor com De Guindos. Un optimista no és algú que veu el got mig ple o mig buit, és aquell que veu el got sempre ple. M’empenyo en seguir endavant i em rebel·lo contra el desànim general i la sensació generalitzada de que som a les portes de la fi del món. No és així. Potser caurà Espanya o potser caurà Catalunya, Se segur, però, que seguirem aquí i hem de començar a dissenyar avui el que volem ser quan s’acabi la maleïda crisi. Perquè sento ser jo qui us informi: la crisi s’acabarà algun dia. Per això em rebel·lo des d’avui, quan sembla que estiguem a les mateixes portes de les calderes de ‘Pere Botero‘.

  • Em rebel·lo contra el desànim i l’apatia general.
  • Em rebel·lo contra els ‘cenizos‘.
  • Em rebel·lo contra els que no saben fer una altra cosa que queixar-se i queixar-se, però mai aporten res.
  • Em rebel·lo contra la idea de que no hi ha res a fer aquí i que s’ha d’escollir entre emigrar o estar a l’atur.
  • Em rebel·lo també contra aquells que diuen als emigrats ‘¡no tornis! ¡no tornis mai!‘.
  • Em rebel·lo contra la por a fracassar i el terror a equivocar-se.
  • Em rebel·lo contra tapar la realitat amb l’IBEX, el valor de la prima de risc o els guanys bancàris.
  • Em rebel·lo contra el conformisme i pensar que no s’hi pot fer res.
  • Em rebel·lo contra l’escassa creativitat i l’absència d’idees.
  • Em rebel·lo contra la fatalitat genètica pròpia del caràcter ibèric.
  • I em rebel·lo contra tots aquells que han decidit passar-se la crisi mortificant-se.

¿No enteneu que s’ha d’acabar amb aquesta situació? ¿No enteneu que fa 4 anys que va esclatar la crisi i que en algun moment haurem de fer alguna cosa? Parlo seriosament. Hem d’abandonar el fatalisme, l’angoixa i la por al futur. Ens hem d’aixecar d’aquest fracàs col·lectiu que va ser la bombolla immobiliaria, reinventar el present i canviar el nostre futur com a ciutadans i com a societat. Jo també he fracasat i no tinc ganes de fracasar, però si pasa (que pot pasar) serà només un punt i a part. Estic obligat i estem obligats a aixecar-nos del fracàs i seguir endavant.

¿Queda lloc per l’optimisme? SÍ i mil vegades ¡SÍ! De nosaltres dependrà sortir més forts o convertits en ves a saber què. Quan deixes de creure en el sistema, quan t’independitzes de la mediocritat imperant a les tertúlies radio-televisives i de la corrupció galopant ¿què queda? Potser el que queda, de cop, és una porta oberta al futur i a una oportunitat per a canviar. Com a societat ens sobra potencial, ara ens falten les ganes i la força i això només depèn de nosaltres mateixos. Preguntem-nos-ho ¿Volem reinventar el present per a canviar el futur  o volem conformar-nos-hi fins que siguem immunes al desànim?

I ara agafeu un got, mireu-lo. Poseu-lo cap per a baix, de costat… Digueu-me ¿com està el got? ¿Buit? ¿Mig ple? L’optimista és qui mira el got i el veu sempre ple i pensa que si és ple d’aire, l’haurà d’omplir d’aigua per a poder beure-se-la. Si és ple d’oli, el farà servir per cuinar. Si és ple de vi, el disfrutarà i si és ple de sang… doncs i és ple de sang li llençarà a algun banquer per a que se la begui i així poder netejar-lo i tornar-lo a omplir.

Us deixo amb aquest brillant programa de ‘Singulars’ amb l’emprenedor Xavier Verdaguer.

Aquest article se’l dedico al David Valenzuela, ell ja sap per què.

Deixa un comentari

