Xavier Trias (CiU): Bici, BCN i el seu futur


Anem a per la penúltima tongada de respostes dels candidats a l’alcaldia de Barcelona a les eleccions del 22M. Ara és el torn de l’aspirant de Convergència i Unió Xavier Trias, qui, segons les enquestes, és el més ben posicionat per a formar el nou consistori municipal.

Xavier Trias és llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona (1970), va especialitzant-se en pediatria. Durant els anys 1971 al 1973 va completar la seva formació de post-graduat a Gènova (Itàlia) i Berna (Suissa), on va a treballar durant un any i mig en la investigació de las malalties metabóliques, el seu diagnóstic i tractament. Politicament va ser director de l’ICS (1984) i al 1996 és nomenat Conseller de la Presidència per Jordi Pujol. L’any 2000 encapçala la candidatura de CiU al Congrès dels Diputats on serà parlamentari durant la VII Legislatura. Des de 2003 és l’aspirant a Alcalde per la federació nacionalista. (Font: Viquipèdia)

Aquestes són les seves respostes:

1. Quina opinió té el seu grup sobre la bicicleta a Barcelona avui?
Per a CiU la bicicleta forma part de la solució que hem de buscar tots plegats a la mobilitat d’aquesta ciutat i al repte de reduir de manera substancial la contaminació que patim i que no ens permet complir amb els requisits de l’UE.

Nosaltres estem convençuts que la bicicleta a Barcelona té molt camí a fer però l’ha de fer be, en cas contrari passa com ara on per a molta gent la bicicleta no és part de la solució, és el problema.
2. Què creu que s’ha de millorar? Què creu que s’ha de mantenir tal com està?
Hem de millorar la manera de tractar a la bicicleta. La bicicleta és un vehicle i l’hem de tractar com a tal. A Barcelona hem de posar ordre en moltes coses, no pot ser que com anar amb bicicleta per la calçada és perillós s’acabi anant per sobre de les voreres i siguin els vianants al que al final es sentin amenaçats.

Per a CiU les voreres son el territori dels vianants i les bicicletes han d’anar per calçada i hem de fer que la resta de vehicles entenguin que han de respectar als ciclistes. Hem de fer entendre als conductors que el ciclista no es una persona que s’ha llevat pensant com el pot fastidiar sinó que té el mateix dret que ell per circular per aquest carril.

D’altra banda hem d’anar mentalitzant a tothom que s’ha de conduir d’una manera menys agressiva i fer la reflexió que si el carrer és zona 30 la bicicleta no et fa anar més lent, en tot cas ets tu que vas a una velocitat inadequada.

3. Sobre els carrils bici ¿quines millores/novetats s’haurien d’aplicar segons el seu programa polític?
Els carrils bici s’hauran de repensar i ho farem amb els ciclistes. Hi ha carrils a Barcelona que son molt perillosos o que nomes generen problemes i aquest s’hauran de replantejar. Exemples en tenim molts però us citaré tres i com s’hauria d’afrontar la seva millora.

El carril del Paral·lel té cruïlles molt perilloses, per tant és un carril on hem de millorar aquestes cruïlles millorant la visibilitat de les mateixes, canviant containers i cicles semafòrics.

Un altre exemple és el carril que passa enganxat a la tanca del parc de la ciutadella. En aquest cas el carril l’hem d’allunyar de la tanca de manera que els ciclistes i vianants millorin la visibilitat en les cruïlles.

Finalment el carril de la Diagonal que esta clar que s’ha de repensar integralment per què en l’actualitat només genera conflicte entre vianants i ciclistes.

D’altra banda a part de les actuacions que ens han de permetre millorar la seguretat dels carrils actuals hem de fer una reflexió de conjunt sobre els carrils que tenim. Hem d’homogeneïtzar la manera de senyalitzar-los i per exemple els separadors de plàstic nosaltres estem convençuts que s’han de treure perquè són perillosos pels vehicles de dues rodes i no impedeixen que vehicles de quatre rodes parin en aquest carril.

4. Què canviaria de la actual ordenança de civisme en l’article referit a la bici?
Hem de simplificar-la per que ara és una bogeria. No pot ser que haguem de sortir de casa amb un metro per saber si hem pogut fer cinc metres en línia recta o passem a un metre dels vianants…..etc. Això genera inseguretat tant a l’hora de complir-la com de fer-la complir. L’hem de simplificar, en la línia que ja s’està treballant a nivell d’estat per la DGT. De fet es tracta d’establir normes clares com per exemple que en la zona 30 les bicicletes no poden circular per les voreres ja que ho fan per la calçada.

5. El bicing ha sigut un èxit indiscutible, però creu necessari que els usuaris de la bici n’adquireixin una de privada?
El bicing és un concepte diferent al de regalar una bicicleta a tothom. El bicing forma part del transport públic, es com si ara algú es planteges suprimir els taxis per que regala cotxes aquell que no en tenen.

Des de CiU creiem que el bicing ha vingut per quedar-se i que el que hem de fer és millorar el servei i aconseguir que ens costi un preu raonable. No és raonable que el bicing li costi a la ciutat més de 15 milions d’euros cada any, com tampoc és raonable que una ciutat com Barcelona tingui una bicicleta pública que sigui molt dolenta.

En aquest sentit nosaltres canviarem la bicicleta per una de nova que sigui una expressió del que aquesta ciutat representa en sectors com el disseny industrial i l’ innovació.

6. Creu el seu grup que el casc ha de ser obligatori a Barcelona més enllà del seu us en nens petits?
Amb el tema de l’ús del casc no tenim previst grans canvis.

7. S’ha de combatre l’ incivisme de ciclistes, però què proposa el seu grup per a acabar també amb els conductors que no respecten les bicis o envaeixen carrils bici?
De fet ja n’he fet referència en les altres preguntes. De la mateixa manera que hem de ser eficaços a l’hora de recuperar les voreres pels vianants serem molt insistents a l’hora de fer entendre als conductors que la bicicleta té el mateix dret que ells a utilitzar la calçada. En aquest sentit queda molta feina a fer on la Guardia Urbana serà molt important però també ho seran les campanyes que es faran per explicar que s’ha de conduir de manera diferent.

De fet es tracta de fer un nou pacte on trencarem l’actual cercle viciós on ningú compleix per un de nou on tothom ha de complir. Això vol dir també que deixarà d’haver impunitat amb bicicletes que circulen contra direcció o que no respecten el semàfor.

_______________________________

Vull donar les gràcies per l’interès a Xavier Trias i tot el seu equip de campanya de Convergència i Unió i dessitjar’ls-hi molta sort el proper 22 de maig.

4 thoughts on “Xavier Trias (CiU): Bici, BCN i el seu futur

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s