Jordi Hereu (PSC): Bici, BCN i el seu futur


Tanquem aquesta sèrie d’articles sobre les postures dels candidats a l’Alcaldia de la ciutat de Barcelona i els seus grups politics al voltant del qüestionari que es va llençar des d’aquest bloc. Després de Ricard Gomà (ICV), Jordi Portabella (UxB), Alberto Fernández (PP) i Xavier Trias (CiU), és el torn de l’actual alcalde i candidat a la re-elecció.

Jordi Hereu és casat i té dos fills. Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses i MBA per ESADE.Va ser membre de les associacions d’estudiants AIESEC i Empresa Joventut entre 1986 i 1988. El 1991 s’incorporà com a responsable de màrqueting a Port 2000, preparant el grup que a partir de 1992 constituí l’empresa Centre Intermodal de Logística S.A. (CILSA), promotora de la Zona d’Activitats Logístiques del Port de Barcelona. (Font: Viquipèdia)

El 29 d’agost de 2006 va ser designat com a successor de Joan Clos al capdavant de l’alcaldia, de la qual va prendre possessió el 8 de setembre del mateix any.El 27 de maig de 2007 va ser reelegit com a alcalde de la ciutat.

Aquestes són les seves respostes:

1. Quina opinió té el seu grup sobre la bicicleta a Barcelona avui?

Som uns ferms defensors de la bicicleta com a mitjà de transport urbà. L’orografia, el clima i el traçat urbà fan que la bicicleta sigui avui un mitjà molt popular a la ciutat i un mitjà de transport eficient, sostenible i econòmic. Avui a Barcelona es registren al dia més de 106.000 desplaçaments sobre dues rodes. El bicing ha estat un èxit que sens dubte ha popularitzat l’ús de la bicicleta com un mitjà de transport integrat a la xarxa pública de transport.

2. Què creu que s’ha de millorar? Què creu que s’ha de mantenir tal com està?

S’ha de millorar encara més la senyalització, especialment la de les cruïlles que són àrees on hi conflueixen ciclistes i vianants. Els darrers anys l’ús de la bicicleta ha viscut un creixent exponencialment positiu. Sembla que avui hem assolit una estabilització en el parc mòbil de bicicletes i a partir d’aquest sostre hem anat introduint millores. Som la primera ciutat de l’Estat en tenir un semàfor específic per a bicicletes i en aquests 4 anys a banda d’estendre les Zones 30 a la ciutat, peatonalitzar molts carrers i assolir els 201 quilòmetres de carril bicicleta cal seguir treballant en millorar la seguretat vial de ciclistes, vianants i conductors.

3. Sobre els carrils bici ¿quines millores/novetats s’haurien d’aplicar segons el seu programa polític?

Desenvoluparem en la seva totalitat la xarxa de carril bici integrat a la xarxa viària sense ocupar l’espai del vianant. Aquesta xarxa es complementarà amb l’extensió de les Zona 30 a tota la ciutat. Augmentarem la seguretat a les cruïlles per reforçar la segureta vial.  Seguirem aprofundint en campanyes de pedagogia i sensibilització ciutadana com la del ‘Bicivisme’, incrementarem els camins escolars i amb, les escoles, reforçarem l’educació vial,

4. Què canviaria de la actual ordenança de civisme en l’article referit a la bici?

L’any 2007 vam introduir una sèrie de modificacions a l’Ordenança de Circulació de vianants i vehicles. Vam establir mesures per  incrementar la senyalització per a la millora de la seguretat vial, un règim sancionador per combatre la indisciplina i mesures per conciliar interessos entre els principals agents que protagonitzen la mobilitat a la ciutat: vianants, ciclistes i conductors.

5. El bicing ha sigut un èxit indiscutible, però creu necessari que els usuaris de la bici n’adquireixin una de privada?

Aquesta és una decisió que pertany a l’àmbit personal i privat. En principi la xarxa de bicing està pensada per cobrir les necessitats de la ciutadania i és un servei  públic integrat i intermodal basat en la rotació d’usos, però tant per tant, per reduir la congestió i  millorar la qualitat de l’aire  sempre serà millor comprar una bicicleta que un cotxe. A Barcelona, avui, més de la meitat dels desplaçaments es fan a peu i cada dia són més els desplaçament que es fan en bicicleta i transport públic.  Només un 20% de la mobilitat interna a Barcelona es fa en cotxe.

6. Creu el seu grup que el casc ha de ser obligatori a Barcelona més enllà del seu us en nens petits?

La utilització de qualsevol element de seguretat quan se circula en bicicleta, ja sigui casc, genolleres, sempre és recomanable. No obstant, és important remarcar que en aquests moments la utilització del casc per circular en bicicleta en ciutat sembla que té una incidència mínima en la lesivitat per accidents ciclistes.

7. S’ha de combatre l’incivisme de ciclistes, però què proposa el seu grup per a acabar també amb els conductors que no respecten les bicis o envaeixen carrils bici?

La indisciplina en el compliment de l’Ordenança de Circulació es penalitza. A Barcelona en carrers on les xifres en donen índex de sinistralitat elevats hi hem instal·lat càmeres amb efecte dissuasori i amb l’objectiu de combatre les infraccions, sancionar-les, amb l’objectiu de millorar la seguretat viària.

_______________________________

Vull donar les gràcies per l’interès a Jordi Hereu i tot el seu equip de campanya del Partit dels Socialistes de Catalunya i dessitjar’ls-hi molta sort el proper 22 de maig.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s