Alberto Fernández (PP): Bici, BCN i el seu futur


Gràcies a tots per la gran repercussió que està tenint la sèrie d’articles ‘Bici, BCN i el seu futur’, un debat 2.0 llençat des d’aquest bloc i que, finalment, comptarà amb les respostes de tots els partits polítics a l’Ajuntament de Barcelona. Després de Ricard Gomà (ICV) i Jordi Portabella (UxB) és el torn d’Alberto Fernández (PP)

Alberto Fernández és advocat, està casat i té 3 fills. Entra al Partit Popular al 1981 i el 1999 arriba a la Presidència del PP de Catalunya substituint a Alejo Vidal-Quadras. Amb l’elecció de Josep Piqué com a candidat a les eleccions autonòmiques de 2003, Fernández es posiciona com a candidat a l’alcaldia de Barcelona al 2003, on repetiria al 2007. És el president del grup municipal del Partit Popular. (Font: Viquipèdia)

Aquestes són les seves respostes:

1. Quina opinió té el seu grup sobre la bicicleta a Barcelona avui?

L’ús de la bicicleta a Barcelona com a mode de transport és beneficiós tant per a la ciutat (ja que no contamina ni fa soroll), com per als propis usuaris (ja que fer exercici diari és una cosa que sempre ens aconsellen els metges). Som, per tant, partidaris de l’extensió de l’ús de la bicicleta com a mode de transport habitual a Barcelona.

2. Què creu que s’ha de millorar? Què creu que s’ha de mantenir tal com està?

Els principals aspectes de millora a introduir passen per introduir el funcionament les 24 hores del dia (l’Ajuntament sempre s’ha negat sense cap justificació tècnica), la rebaixa del cost del servei mitjançant la introducció de publicitat (a les bicicletes o a les estacions) i la millora en la qualitat del servei i del material mòbil.

3. Sobre els carrils bici ¿quines millores/novetats s’haurien d’aplicar segons el seu programa polític?

Alguns carrils bici estan mal dissenyats i són un perill per a ciclistes i vianants. A Verdaguer, per exemple, els que surten del metro i els ciclistes es creuen, havent-se produït nombrosos atropellaments. Les bicis no han de passar a tocar de la sortida del metro, ja que els que surten del metro surten d’esquena i no poden veure els ciclistes. En Gran Via/Urgell el carril bici acaba a les escales del metro, la qual cosa és perillós per a un ciclista despistat. Algunes interseccions de carrers són també perilloses per als ciclistes, podent ser arrossegats pels cotxes que giren. S’han de revisar i dissenyar bé els carrils bici, fent-los més segurs.

4. Què canviaria de la actual ordenança de civisme en l’article referit a la bici?

La convivència ciclistes – vianants. S’ha de segregar adequadament, de manera que les bicis no vagin per les voreres.

5. El Bicing ha sigut un èxit indiscutible, però creu necessari que els usuaris de la bici n’adquireixin una de privada?

El Bicing va poder haver estat un èxit indiscutible si s’hagués gestionat bé, però la realitat actual és que s’ha passat dels gairebé 190.000 abonats als 115.000 actuals. És una dada rellevant que ha de preocupar l’Ajuntament. Ho van voler inaugurar el 2007 en plena campanya electoral i el projecte no era madur. Va ser un acte polític que va perjudicar severament la qualitat del projecte i les conseqüències s’han pagat en un desprestigi del servei. L’adquisició de bicicletes és una decisió personal que anirà molt lligada a la satisfacció que es tingui del servei públic de bicicletes.

6. Creu el seu grup que el casc ha de ser obligatori a Barcelona més enllà del seu us en nens petits?

Actualment no ens plantegem l’obligatorietat pels adults. Cal tenir en compte que l’extensió del Bicing és molt recent, pel que caldrà analitzar les futures estadístiques de seguretat viària per valorar si aquesta mesura és o no necessària.

7. S’ha de combatre l’incivisme de ciclistes, però què proposa el seu grup per a acabar també amb els conductors que no respecten les bicis o envaeixen carrils bici?

L’incivisme d’alguns ciclistes és un fet i s’ha de resoldre ja que perjudica seriosament la imatge d’una gran majoria d’usuaris que fan un bon ús de la bicicleta.
Quant a la relació cotxes-bicis, nosaltres creiem que no hi ha bons i dolents. Els bons i dolents, en tot cas, no són els cotxes o les bicis, sinó els qui els condueixen. Per això defensem que es conscienciï els conductors de cotxes sobre la vulnerabilitat del ciclista i la necessitat de vetllar per la seva integritat a l’hora de conduir, com també defensem la importància de impartir cursos de pràctiques segures de conducció als ciclistes.

________________________________

Vull donar les gràcies per l’interès a Alberto Fernández i tot el seu equip de campanya el Partit Popular de Catalunya i dessitjar’ls-hi molta sort el proper 22 de maig.

2 thoughts on “Alberto Fernández (PP): Bici, BCN i el seu futur

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s