Jordi Portabella (UxB): Bici, BCN i el seu futur


Després de llegir les respostes de Ricard Gomà (ICV) a les preguntes llençades des de el bloc, ara és el torn de la coalició electoral formada per Esquerra, Reagrupament i Democràcia Catalana: Unitat per Barcelona.

Jordi Portabella  és president del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelonai membre de l’executiva i permanent d’Esquerra. Actualment és President de la Comissió de Promoció Econòmica de consistori barceloní. Llicenciat en Biologia per la Universitat de Barcelona i Màster en Enginyeria Ambiental per la UPC, ha estat Consultor Ambiental i professor de Medi Ambient a la Universitat Internacional de Catalunya. En els dos darrers mandats ha estat tinent d’alcalde de l’Ajuntament amb responsabilitats múltiples àrees de govern: especialment en temes econòmics (Turisme, Promoció Econòmica Exterior, Comerç, Mercats, Ciutat del Coneixement), urbanístics (Paisatge Urbà, Bicicleta, ProEixample) i política animal (Zoo i protecció dels animals). En les eleccions municipals del 2007 Jordi Portabella va decidir passar a l’oposició en no compartir l’evolució de l’antic model de ciutat amb aquests partits. (Font: Viquipèdia)

Aquestes són les seves respostes:

1. Quina opinió té el seu grup sobre la bicicleta avui?
L’èxit de la bicicleta els darrers anys és indiscutible. El factor clau ha estat la introducció del servei del Bicing proposada per Esquerra el 2007 que, malgrat ser una bona idea mal gestionada, ha servit per consolidar aquest mode de transport sostenible.
Per tal de seguir avançant, Unitat per Barcelona (Esquerra + Reagrupament + Democràcia catalana) proposa la creació de l’Oficina de Promoció de la Bicicleta.

2. Què creu que s’ha de millorar? Què creu que s’ha de mantenir com està?
Cal millorar la infraestructura: places d’aparcament, intermodalitat, etc. Tota remodelació ha de prioritzar el transport públic, els desplaçaments en bicicleta, i l’espai dels vianants per davant de l’ús o l’estacionament del vehicle privat.
Per altra banda, tot és millorable. No s’ha de mantenir res: s’han d’establir unes prioritats i millorar el sistema contínuament.

3. Sobre els carrils bici, quines millores/novetats s’haurien d’aplicar segons el seu programa polític?
Cal revisar l’actual mapa de carrils bici per tal d’augmentar-ne la connectivitat i la intermodalitat, avançar en la creació de carrils bus compartits amb la bicicleta i segregar tots els carrils bici.

4. Què canviaria de l’actual ordenança de civisme en l’article referit a la bici?
Si creem normativa nova és perquè estem disposats a fer-la complir. Preguntem-nos, doncs, si és necessari regular una conducta que no és generalitzada i que no causa problemes de convivència. Preguntem-nos si no cal que centrem els nostres esforços en millorar la convivència incidint en problemàtiques autèntiques que hi ha als nostres carrers de la ciutat i reforçant l’aspecte de la mediació més que no pas el de la sanció. Volem una ciutat en què els espais tinguin una multiplicitat d’usos i acullin els diversos interessos de la població. La utilització de la bicicleta hauria d’estar regulada només per l’Ordenança de circulació de vianants i vehicles.

5. El Bicing ha estat un èxit indiscutible, però creu necessari que els usuaris de la bici n’adquireixin una de privada?
El Bicing ha servit perquè molta més utilitzi aquest mitjà de transport, si ho comparem amb les xifres de 2007. Amb el temps, un grup significatiu d’aquestes persones han comprat una bicicleta pròpia, ja sigui a causa dels problemes en el servei del Bicing o no. Comprar una bicicleta és una decisió personal. Unitat per Barcelona no hi està ni a favor ni en contra.
Unitat per Barcelona defensa revisar el contracte amb l’empresa concessionària del Bicing, així com establir les millores necessàries en el sistema informàtic, les estacions i els vehicles que garanteixin una bona gestió.

6. Creu el seu grup que el casc ha de ser obligatori a Barcelona més enllà del seu ús en nens petits?
Considerem més important la millora de la infraestructura o l’educació viària. En qualsevol cas, Catalunya hauria de disposar d’un codi de circulació propi adequat a la seva realitat.

7. S’ha de combatre l’incivisme de ciclistes, però què proposa el seu grup per acabar també amb els conductors que no respecten les bicis o envaeixen els carrils bici?
Cal aplicar la normativa i, com s’ha destacat anteriorment, conscienciar els conductors dels vehicles motoritzats per tal que respectin les bicicletes. Unitat per Barcelona vol revisar la normativa municipal per fer que aquesta tingui en compte la circulació de bicicletes com un element de mobilitat consolidat.

___________________________

Vull donar les gràcies per l’interès a Jordi Portabella i tot el seu equip de campanya d’Unitat per Barcelona i dessitjar’ls-hi molta sort el proper 22 de maig.

2 thoughts on “Jordi Portabella (UxB): Bici, BCN i el seu futur

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s