Les novetats d’Apple


Steve Jobs ho ha tornat a fer. Sense gastar-se un cèntim en publicitat, el món geek sencer l’estava mirant, hipnotitzat, mentre presentava un altre next big thing: la renovació dels iPod de cara a la campanya nadalenca.

iPod Shuffle

iPod Shuffle: Generació 1a, 2a i 3aÉs el model més sencill i menys complicat de la gamma, que va neixer per a fer la competència directa als reproductors MP3 xinesos que tenien un cost inferior a 60€. L’evolució des de la seva presentació ha sigut irregular. L’última versió, presentada el passat dimecres, reintroduïa els botons, desapareguts en pro d’un model llis. Però els usuaris ‘els trobaven a faltar’. El preu d’aquest producte segueix sent el mateix 45€. Però cada cop aquest model és més i més semblant al Nano, per no dir que ara mateix són practicament un model igual.

4a Generació de l'iPod Shuffle

iPod Nano

Hereu del desaparegut, i revolucionari, iPod Mini. El Nano va ser el primer dispositiu mòbil que va incloure la memòria flash… naturalment va ser un bombàs de ventes. Però si bé l’evolució d’aquest aparell ha sigut bastant lineal.

iPod Nano de la 1a a la 4a generació

Si bé la 1a versió va ser només un iPod Classic de 5a generació en miniatura, la 2a generació tornaba als orígens de l’iPod Mini i als colors. La 3a generació, per cert la que jo tinc, era coneguda com el ‘Fat iPod’ (l’iPod gras) i per fi va incorporar el video i una pantalla autenticament 16:9 per a veure pel·lícules i Video Podcast. La 4a generació i 5a són practicament idèntiques, varia el tamany de la pantalla, i van incorporar la càmera de video i el sintonitzador FM.

Però Apple a vegades necessita canviar i fer una autèntica revolució en la forma cada cert temps, per obrir un nou camí cap a no se sap on però que moltes vegades va a parar a coses molt interessants. La revolució, però, no ha satisfet a tothom, ja que una majoria de bloggers i usuaris d’Apple consideraven que l’evolució del iPod Nano era convertir-lo en una càmera + MP3 que servís per a fer fotos, gravar video i també reproduïr-lo com les anteriors edicions del iPod Nano. En canvi se’ns ha presentat un aparell quasi igual de tamany i pas que el iPod Shuffle, però amb una pantalla tàctil i sense capacitat de reproduïr video, un clar retorn a la 2a generació de l’iPod Nano.

Nova generació de l'iPod Nano

La pregunta és evident: hi ha lloc al mercat per a dos aparells pràcticament iguals? L’iPod Nano i Shuffle ténen els mateixos colors, però un té una pantalla tàctil i l’altre botons. S’acabaran unint en una única gamma dintre de la familia iPod?

Ah! Un punt a favor: l’iPod Nano té el mateix clip que el Shuffle, així que quan sortim a fer espor (com és el meu cas) no ens haurem de preocupar de braçalets o artefactes per a portar-lo. Una bona idea.

iPod Touch

Ho va dir ben clar l’Steve Jobs: és l’iPhone sense telèfon i sense contractes. La 1a generació i segona es diferencien únicament en la forma de la part posterior, un més recte i l’altre més corvat, també en que el segón inclou botons de volum al lateral i capacitat de fer trucades via Wifi amb programes com l’Skype o el Nimbuzz. S’ha convertit en el iPod més utilitzat de tots fins a ser practicament una agenda + consola + reproductor d’MP3 perfecte.

Era óbvia l’evolució d’aquest dispositiu cap a una aproximació al iPhone, incorporant-hi la Retina Display i les càmeres posterior i frontal. La millora de la pantalla, i del processador, farà que els usuaris que trobin que l’iPod Nano es quedi curt passin a aquest aparell, molt més complet.

He llegit crítiques bastant salvatges a aquesta renovació de la gamma iPod, però crec que Apple ha fet una jugada formidable en els seus dispositius mòbils. Tots ells es complementen d’alguna manera.

L’iPhone és el vaixell insígnia dels dispositius mòbils d’Apple, és un tot: internet mòbil + iPod + textos + consola de jocs + video. No hi ha gaires usuaris que tinguin un iPhone i vulguin comprar un iPod o un iPad. En canvi qui té un iPad no percep tan necessari tenir un iPhone, però sí tenir un iPod… i ara ¿es necessari tenir un iPod Touch o l’usuari anirà més aviat cap al iPod Nano, simplificat totalment? Crec que l’estratégia d’Apple és que l’usuari tingui 2 aparells i no 1, per això tota la gamma d’iPods està molt ben esglaonada i no hi ha cap aparell que trepitgi a l’altre.

Un altre cop Apple ho ha fet molt bé. I ens veiem demà a la inauguració, per fi, de la botiga Apple a La Maquinista.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s